Ontwikkelingen
In school(jaar)plan 22-23 staan de volgende ontwikkelingen op onze agenda:
- Betrokkenheid van leerlingen vergroten middels inzetten van betrokkenheidsverhogende factoren, een duidelijk sporenbeleid en een leerrijke leeromgeving.
- Eigenaarschap van leerlingen vergroten. Kinderen leren goede persoonlijke doelen te stellen en kunnen deze evalueren.
- Het ontwikkelen van een nieuw rapport. Deze gaat 2x per jaar mee naar huis en gaat over de behaalde resultaten van de leerling.
- Het implementeren van de nieuwe rekenmethode voor de groepen 4 t/m 8 (Getal en Ruimte Junior) welke zowel digitaal als op papier aangeboden kan worden (groep 3 werkt al met deze methode).
- Het implementeren van de nieuwe methode voor zaakvakken: Blink Wereld geïntegreerd. Door het werken met deze methode kunnen wij thematisch werken en zijn er verdiepende teksten waarmee wij begrijpend lezen tevens een boost kunnen geven.
- Het implementeren van een nieuwe leesmethode in groep 3 en 4: Actief Leren lezen.
- Teamscholing door Bea Pompert in de onderbouwgroepen met als doel het goed observeren en stimuleren van de spelontwikkeling, waarbij we kinderen helpen om te ontwikkelen naar volgende fase in rollenspel. In ons aanbod in de onderbouw worden taal, rekenen en lezen op een betekenisvolle manier gekoppeld aan het thema.
- Het plaatsen van nieuwe speeltoestellen op het plein en het plaatsen van speelvakken met verf tbv een Avontuurlijk plein.